مروری بر بازاریابی دیجیتال و ابعاد آن از دیروز تا امروز

نوع مقاله : استخراج از پایان نامه کارشناسی ارشد

نویسنده

دانشجوی کارشناسی ارشد،مدیریت بازرگانی،دانشگاه پیام نور،تهران،ایران

چکیده

بازاریابی دیجیتال نسل جدیدی از بازاریابی محسوب می‌شود. امروزه برای اینکه بتوان کسب‌وکارها را حفظ کرده و گسترش داد، نیاز است که تغییراتی را در نوع تبلیغات و شیوه فعالیت کاری ایجاد کرد. دیگر مانند گذشته نیست که بتوان با یک تبلیغ تلویزیونی که بهترین بوده است، مشتریان زیادی را به دست آورد. چه قبول کنیم یا نکنیم، زندگی همه ما دیجیتالی شده است و ابزارهای کنار دست ما مانند گوشی موبایل، تبلت، ماهواره و غیره تصدیق‌کننده این حرف هستند؛ پس باید کسب‌وکار خود را همراه با دیجیتالی شدن پیش برده تا بتوان دوام بقای خود را تضمین کرد. برای اینکه به این مسئله دسترسی پیدا کرد، باید با تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال آشنا شد. تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ هر ساله تغییرات زیادی می‌کند و می‌بایست همواره اطلاعات خود در این زمینه را به‌روز کرد. این مقاله کلیات و تعارف بازاریابی دیجیتال را بیان کرده و به تشریح کلیه ابزارها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال می پردازد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

An Overview Of Digital Marketing And Its Dimensions From Yesterday To Today

نویسنده [English]

  • kaveh rostam zad
Master student, Business Management, Payame Noor University, Tehran, Iran
چکیده [English]

Digital marketing is a new generation of marketing. Today, in order to maintain and expand businesses, it is necessary to make changes in the type of advertising and the way it operates. It is no longer the case that you can get a lot of customers with a TV commercial that has been the best. Whether we accept it or not, the lives of all of us have become digital, and the tools at our disposal, such as mobile phones, tablets, satellites, etc., confirm this; so you have to grow your business with digitalization to ensure its survival. To access this issue, you need to be familiar with digital marketing techniques. Digital marketing techniques or digital marketing changes a lot every year and you should always update your information in this field. This article describes the generalities and definitions of digital marketing and describes all the tools and techniques of digital marketing.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Digital Marketing
  • Online and Offline Marketing
  • the Evolution of Digital Marketing
  • Digital Marketing Tools and Techniques