اهداف و چشم انداز

مقدمه

نشریه مدیریت بازاریابی هوشمند(Journal of Intelligent Marketing Management) به شماره 85871 در اردیبهشت 1399 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف‌ تولید و ترویج علوم مرتبط با مدیریت بازاریابی در صنایع مختلف و به‌ منظور تقویت‌ مبادله‌ آخرین یافته‌های‌ علمی‌، تحقیقاتی و کاربردی، اقدام به دریافت و انتشار مقالات پژوهشگران و صاحب­نظران از سراسر کشور می­ نماید. این نشریه امید دارد با فعالیت خود و با دریافت مقالات و انتشار منظم بصورت فصلنامه، دستاوردهای علمی محققان کشور را به نحو شایسته ای در اختیار علاقه مندان به موضوع پژوهش قرار دهد و در پایگاه های ملی معتبر کشور نمایه نماید.

مقالات ارسالی برای این مجله به‌صورت دوسویه ناشناس داوری می‌شوند و پس از داوری و موافقت هیئت تحریریه به چاپ خواهند رسید.

 

 

محورهای موضوعی(اسکوپ نشریه):

مدیریت راهبردی بازاریابی هوشمند

  • تحلیل محیط رقابت و توسعه و حفظ مزیت رقابتی پایدار با استفاده از فناوری‌های هوشمند(مانند الگوریتم‌های هوش مصنوعی)
  • همراستایی اهداف و برنامه‌های راهبردی کسب و کار با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری پورتفوی و راهبردهای تجاری و کسب و کار با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • ارزیابی و کنترل راهبردی کسب و کار و طراحی و تدوین شاخص‌های بهبود و توسعه عملکرد راهبردی با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • تکنیک‌های ارزیابی، بهبود و مدیریت عملکرد مبتنی بر راهبردهای کسب و کار با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • رویکردهای نوین و نوظهور راهبردی با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • استفاده از هوش مصنوعی در افزایش کارایی تصمیم‌گیری‌های تجاری
  • ایجاد بستری برای ارتقاء دانش مدیریت تجاری با استفاده از AI
  •  

بازاریابی هوشمند در مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) و رفتار مصرف‌کننده

  • تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف‌کنندگان و فرایند تصمیم‌گیری خرید با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • طراحی راهبردها و طرح‌های قیمت‌گذاری محصولات و خدمات با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • مدیریت کانال‌های توزیع، عرضه و نقاط فروش محصولات و خدمات با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • مدیریت تبلیغات، ترفیعات فروش و ارتباطات یکپارچه بازاریابی با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • مدیریت خطوط محصولات و بسته‌بندی با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • مدیریت نام و نشان (برند) تجاری با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • شخصی‌سازی و اتوماسیون در بازاریابی
  • ادغام تکنولوژی‌های نوین برای سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی تجربیات مشتری
  • تحلیل رفتار مشتریان با استفاده از الگوریتم‌های پردازش زبان طبیعی، پردازش تصویر، یادگیری عمیق و غیره.

بازاریابی هوشمند در تبلیغات و ارتباطات بازاریابی

  • کاربرد تکنیک‌های داده‌کاوی در هوش تجاری (BI)، هوشمندی بازاریابی (MI) و هوشمندی مشتریان (CI) 
  • کاربرد تکنیک‌های تحلیلی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی فعالیت‌های بازاریابی با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • تحلیل مطالعات و تجربیات موردی در حوزه بازاریابی با استفاده از فناوری‌های هوشمند
  • استفاده از AI برای تبلیغات، فروش و تعامل با مشتریان پیچیده
  • به کارگیری پیشرفت‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی

بازاریابی هوشمند در سایر حوزه‌های بازاریابی

  • کاربرد فناوری‌های هوشمند در تحلیل نظریات و الگوهای نوین بازاریابی مصرف‌کننده و صنعتی
  • کاربرد فناوری‌های هوشمند در مدیریت خط‌مشی‌های بازاریابی جهانی و بین المللی
  • کاربرد فناوری‌های هوشمند در سازماندهی، اجراء، ارزیابی و کنترل فعالیت‌های بازاریابی
  • کاربرد فناوری‌های هوشمند در تحلیل و توسعه فرایندهای بازاریابی و مدیریت بازار
  • کاربرد فناوری‌های هوشمند در مدیریت کارکنان و امور پرسنلی نیروهای فروش و بازاریابی
  • کاربرد فناوری‌های هوشمند در بودجه‌بندی و مسائل مالی فعالیت‌های بازاریابی
  • کاربرد فناوری‌های هوشمند در توسعه کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری مشتریان
  • ترویج بازاریابی مبتنی بر داده (Data-Driven Marketing)
  • تحلیل روندهای جدید و بررسی موفقیت‌ پروژه‌های بازاریابی هوشمند
  • بررسی اثرات هوش تجاری و کاربرد آن در بازاریابی موفق کسب و کارها