مدل فروش از طریق بلاگرها در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از روش معادلات ساختاری

نوع مقاله : استخراج از رساله دکتری

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران

2 استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران (نویسنده مسئول)

3 استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران

چکیده

هدف از این مطالعه، شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر موفقیت بلاگرها در فروش محصولات و خدمات از طریق شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات آنلاین است. رویکرد معادلات ساختاری به عنوان یک ابزار قدرتمند تحلیلی، امکان مدل‌سازی روابط پیچیده و چندمتغیری را فراهم می‌آورد. نتایج این تحقیق می‌تواند به توسعه استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و افزایش کارایی فروش بلاگرها در شبکه‌های اجتماعی کمک کند. همچنین، این مطالعه می‌تواند نقطه شروعی برای تحقیقات بیشتر در این زمینه باشد و به شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه کمک کند.روش تحقیق این پژوهش، از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت کمی است. با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته بدست آمده ، در بین 384 نفر از اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی اینستاگرام، داده ها جمع آوری گردید و مدل بدست آمده با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری به کمک نرم‌افزار SMART PLS نسخه سوم، مورد تائید نهایی قرار گرفت. نتایج بدست آمده از این پژوهش می‌تواند در اکثر برندها و فروشگاه‌های آنلاین شخصی یا شرکتی که علاقمند به فروش در شبکه های اجتماعی هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Sales model through bloggers in social networks using the method of structural equations

نویسندگان [English]

  • Sohrab Seifi 1
  • Majid Fani 2
  • Mehdi Roholamini 3
1 PhD student of Business Management, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran
2 Assistant Professor, Department of Business Administration, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran (corresponding author)
3 Assistant Professor, Department of Business Management, Babol Branch, Islamic Azad University, Babol, Iran
چکیده [English]

The purpose of this study is to identify and analyze the factors affecting the success of bloggers in selling products and services through social networks and online communication. The structural equation approach as a powerful analytical tool provides the possibility of modeling complex and multivariate relationships. The results of this research can help to develop digital marketing strategies and increase sales efficiency of bloggers in social networks. Also, this study can be a starting point for further research in this field and help to identify the opportunities and challenges of this field. The research method of this research is practical in terms of purpose and quantitative in nature. Data was collected using a researcher-made questionnaire among 384 Instagram social network influencers, and the obtained model was finally confirmed using structural equation analysis with the help of SMART PLS software third version. The results obtained from this research can be used in most brands and personal or company online stores that are interested in selling on social networks.

کلیدواژه‌ها [English]

  • blogger sales
  • blogger
  • influencer
  • social network

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 17 بهمن 1402
  • تاریخ دریافت: 20 دی 1400
  • تاریخ بازنگری: 17 بهمن 1402
  • تاریخ پذیرش: 13 بهمن 1402