بررسی رابطه بین استقرار نظام مدیریت دانش و مدیریت مشتری محور در شعب بانک سپه شهرستان شهرکرد

نوع مقاله : استخراج از پایان نامه کارشناسی ارشد

نویسندگان

1 مدرس گروه مدیریت دولتی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش طراحی سازمان های دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ، ایران

چکیده

در نظام بانکی، مشتریان محور اصلی بوده و در واقع همه کارها برای طلب رضایت، توجه و جذب آنهاست. اهداف مشتری باید در راهبرد مدیریت روابط با مشتری تحقق یابد. مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش ، به عنوان ابزارهای کلیدی و استراتژیک برای تمام شرکتها به ویژه در محیط رقابتی کنونی هستند. به دلیل اهمیت موضوع در تحقیق حاضر به بررسی نقش نظام مدیریت دانش بر مدیریت مشتری محوری پرداخته شد. جامعه آماری تحقیق کارکنان بانک سپه شهرکرد می باشند که از تعداد 160 نفر از آنها به عنوان نمونه آماری با توجه به جدول کرجسی - مورگان استفاده گردید . ابزار گردآوری تحقیق پرسشنامه استاندارد استقرار دانش و مدیریت مشتری محوری بودند .چهت روایی ابزار از روایی صوری و محتوایی و جهت پایایی از الفای کرونباخ استفاده شد . نتایج نشان داد مدیریت دانش و مدیریت مشتری محور ارتباط معناداری دارند. همچنین مولفه های استقرارنظام مدیریت دانش با مدیریت مشتری محور ارتباط معنادار مثبتی نشان دادند. بدین معنا که با افزایش استقرار نظام مدیریت دانش، مدیریت مشتری محور افزایش می یابد .

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Investigating the relationship between the establishment of knowledge management system and customer-oriented management in branches of Sepah banks in Shahrekord city

نویسندگان [English]

  • Mohammad Heidari Goujani 1
  • Najmeh Sharifi 2
1 Department of public administration, Islamic Azad University, Shahrekord Branch
2 Master's degree in public administration, design of public organizations, Islamic Azad University, Shahrekord branch
چکیده [English]

In the banking system, customers are the main focus and in fact all the work is to seek their satisfaction, attention and attraction. Customer goals must be realized in customer relationship management strategy. Customer relationship management and knowledge management are key and strategic tools for all companies, especially in the current competitive environment. Due to the importance of the topic in this research, the role of knowledge management system on customer-oriented management was examined. The statistical population of the research is the employees of Sepah Bank in Shahrekord, 160 of whom were used as a statistical sample according to the Karjesi-Morgan table. The research collection tool was the standard questionnaire of knowledge establishment and customer-centered management. The validity of the instrument was based on form and content validity, and Cronbach's alpha was used for reliability. The results showed that knowledge management and customer-oriented management have a significant relationship. Also, the components of establishing knowledge management system showed a significant positive relationship with customer-oriented management. This means that customer-oriented management will increase with the increase in the establishment of knowledge management system.

کلیدواژه‌ها [English]

  • knowledge management
  • customer management
  • knowledge creation
  • knowledge storage

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 20 دی 1402
  • تاریخ دریافت: 08 دی 1401
  • تاریخ بازنگری: 10 اردیبهشت 1403
  • تاریخ پذیرش: 01 بهمن 1401