بررسی استفاده از اینترنت اشیا در تحلیل رفتار مصرف کننده در خریدهای احساسی با استفاده از هوش مصنوعی

نوع مقاله : مقاله علمی-پژوهشی

نویسندگان

دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد تهران شمال، تهران، ایران

چکیده

با گسترش استفاده از اینترنت اشیا و نقش آن در کاربری ارزان تر و سریعتر سنسورهای فیزیکی و دیجیتال و امکان جمع آوری دیتا در ابعاد کلان راه برای استفاده از این ابزارها در بازاریابی روز به روز آماده تر و مطالعه رفتارهای احساسی خریداران گسترده تر می شود. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به عنوان پردازشگر دیتاهای جمع آوری شده می تواند به ما در تحلیل رفتار مصرف کننده به خصوص در خریدهای احساسی که دارای پیچیدگی گسترده تری می باشند کمک شایانی نماید. این مقاله با هدف یافتن الگویی برای استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در تحلیل خریدهای احساسی نگارش شده است. این مقاله به صورت مروری سیستماتیک SLR و با بررسی مقالات مروری در سه بعد اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و خریدهای احساسی از سال 2020 به بعد نگارش گردید. در نهایت مدل پیشنهادی پژوهش گران ارائه گردیده است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Investigating the Internet of Things in the analysis of consumer behavior in emotional purchases using artificial intelligence

نویسندگان [English]

  • امیرمهدی صفی نیا
  • mehran ghavami
Doctoral student of Business Administration, North Tehran Azad University, Tehran, Iran
چکیده [English]

With the expansion of the use of the Internet of Things and its role in the cheaper and faster use of physical and digital sensors and the possibility of collecting data on a large scale, the use of these tools in marketing is becoming more and more ready and the study of the emotional behavior of buyers is becoming more widespread. Artificial intelligence and machine learning as a processor of collected data can help us in analyzing consumer behavior, especially in emotional purchases that have a wider complexity. This article was written with the aim of finding a model for using the Internet of Things and artificial intelligence in the analysis of emotional purchases. This article was written as a systematic review of SLR and by examining review articles in the three dimensions of Internet of Things, artificial intelligence and emotional purchases from 2020 onwards. Finally, the model proposed by the researchers has been presented.

کلیدواژه‌ها [English]

  • IOT
  • AI
  • Emotional Purchases
  • Consumer Behavior