بررسی تاثیر نوآوری در تولید محصول جدید وعملکرد سازمان

نوع مقاله : استخراج از پایان نامه کارشناسی ارشد

نویسنده

دانشجوی کارشناسی ارشد ، رشته مدیریت کسب وکار گرایش بازاریابی ، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران

چکیده

در این مقاله تاثیرات نوآوری در نتایج عملکرد سازمان را بررسی می کنیم. در دنیای پیچیده و متغیر کنونی ، توسعه دانش و فناوری از یک طرف و تغییر الگوهای نیاز بازار از طرف دیگر باعث شده نیاز به تکنولوژی های پیشرفته جهت تولید محصولات با کیفیت برای رفع نیازهای مشتریان بیشتر از قبل احساس شود. نوآوری محصول از مهم ترین فعالیتهای سازمان ها برای تمایز در برابر رقبا و برآورده ساختن نیازهای مشتریان است. در پاسخ به این نیازها ، سازمان ها با بهره گیری از علوم روز در جهت بهبود کیفیت تولیدات و جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریانشان گام برمی دارند. هدف از این پژوهش ، بررسی تاثیر نوآوری بر تولید محصولات و خدمات جدید با درنظرگرفتن عملکرد سازمان و افزایش بهروری و کارایی آن است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Investigating the impact of innovation on new product production and organization performance

نویسنده [English]

  • Yasaman Jalili
Master of bisinese adminstration, Pnu.ac.ir, Tehran , Iran
چکیده [English]

In this article, we examine the effects of innovation on the performance results of the organization. In today's complex and changing world, the development of knowledge and technology on the one hand and the changing patterns of market needs on the other hand have caused the need for advanced technologies to produce quality products to meet the needs of customers to be felt more than before. Product innovation is one of the most important activities of organizations to differentiate themselves from competitors and meet customer needs. In response to these needs, organizations take steps to improve the quality of products and satisfy their customers by using modern science. The purpose of this research is to investigate the impact of innovation on the production of new products and services by considering the performance of the organization and increasing its productivity and efficiency.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Innovation
  • production of quality products
  • organization performance
  • technology
  • customer needs

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 09 تیر 1402
  • تاریخ دریافت: 29 خرداد 1402
  • تاریخ بازنگری: 10 اردیبهشت 1403
  • تاریخ پذیرش: 09 تیر 1402