آیا بازاریابی متاورس جایگزین بازاریابی اینترنتی فعلی خواهد شد؟

نوع مقاله : استخراج از پایان نامه کارشناسی ارشد

نویسندگان

1 دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب و کار

2 گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، ص. پ. ۴۶۹۷-۱۹۳۹۵تهران، ایران.

چکیده

متاورس را می توان یک فضای مشترک مجازی که از ترکیب واقعیت فیزیکی، بازی های آنلاین، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و ارز های دیجیتال حاصل می شود تعریف کرد که کاربران را قادر می سازد به صورت مجازی با هم در تعامل باشند. به گزارش عصر ایران، گوشی هوشمند، رایانش ابری، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و بلاک چین برخی از نمونه های انقلابی هستند که در گذشته توجه دنیای فناوری را به خود جلب کرده اند. "متاورس" (Met averse) یکی از جدیدترین واژه های کلیدی در دنیای فناوری محسوب می شود و چنان توجهات را به سوی خود جلب کرده که به یک هدف کلان برای بسیاری از غول های فناوری جهان تبدیل شده است. تازه ترین مفهومی که امروزه در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده متاورس (Met averse) است. در حال حاضر اگر بخواهیم با استفاده از اینترنت به دنیای مجازی دسترسی داشته باشیم، به نمایشگر گوشی موبایل و یا صفحه کامپیوتر و لپ تاپ محدود هستیم اما متاورس این محدودیت ها را کنار گذاشته و شما را با دنیایی فراتر از مکان آشنا خواهد کرد. از زمانی که فیس‌بوک شرکت خود را به عنوان متا تغییر نام داد، بحث‌ها و مناظره‌ها در مورد چیستی متاورس در حال انجام است. این مفهوم نزدیک به سه دهه است که وجود دارد اما امروزه Met averse به طور ناگهانی به یک موضوع پرطرفدار تبدیل شده است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Will Metaverse replace the current Internet?

نویسندگان [English]

  • shahla amini 1
  • Ashraf Rahimiyan 2
1 Master's degree Business management major
2 Department of management, payame Noor university, p.o. Box 19395-4697, Tehran, Iran