گزینش برند مصرف کننده در سایت‌های خرید اجتماعی

نوع مقاله : استخراج از پایان نامه کارشناسی ارشد

نویسنده

دانشجوی کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه پیام نور، کرج ایران

چکیده

مصرف کنندگان با استفاده از اقلام دارای برند (مثلاً تصاویر محصول) در وب سایت­های خرید اجتماعی (به عنوان مثال، سایت­های ادغام کننده کسب و کار و رسانه­های اجتماعی)، نقش مهمی در گزینش آنلاین دارند که به نوبه خود از پیامدهای حائز اهمیت برای برندهای حوزه مُد برخوردار است. مصرف کنندگان فقط دریافت کنندگان منفعل پیام بازاریابی یک برند نیستند و در حال حاضر، با ترکیب برندها و معرفی آن­ها به دیگران، ایجاد ارتباطات جدید با برند و تجدید نظر در طبقه بندی برند، فعالانه در تولید مشترک برند نقش دارند. ما از داده‌های رفتاری جمع‌آوری‌شده از دو جامعه در یک سایت خرید اجتماعی محبوب (Polyvore.com) استفاده می‌کنیم و یک تکنیک خوشه‌بندی را به کار می­گیریم تا نشان دهیم که مشتریان انواع برندها را گزینش می­کنند و یک تداعی ضمنی از نام برند ایجاد می­شود. ما همچنین ویترین­های مربوط به محصولات مُد را بررسی می­کنیم تا عوامل افزایش دهنده محبوبیت این محصولات را درک کنیم. مدیران برندهای مُد با نگاهی به رفتار مراقبت از مصرف کننده در سایت­های خرید اجتماعی، می توانند روش­های خلق مشترک تصاویر برندشان توسط مصرف کنندگان را درک کنند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Consumer brand selection in social shopping sites

نویسنده [English]

  • Matin Askari
M.Sc. Student, Business Management, Marketing Orientation, Payame Noor University, Karaj, Iran
چکیده [English]

Consumers use branded items (e.g. product images) on social shopping websites (e.g., business integration sites and social media) to play an important role in online selection, which in turn It has important implications for fashion brands. Consumers are not just passive recipients of a brand's marketing message, and now, by combining brands and introducing them to others, creating new relationships with the brand, and revising the brand classification, they are actively involved in brand co-production. We use behavioral data collected from two communities on a popular social shopping site (Polyvore.com) and use a clustering technique to show that customers choose a variety of brands and an implicit association with the brand name. Is created. We also review fashion showcases to understand the factors that increase the popularity of these products. By looking at consumer care behavior on social shopping sites, fashion brand managers can understand the ways in which consumers create a common image of their brand.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Brand selection
  • fashion brands
  • classification theory
  • social shopping
  • brand management