دانشگاه نبی اکرم(ص)مدیریت بازاریابی هوشمند2783-54053120220421intelligent internal exploration and analysis of macro-cultural factors related to the success and failure of the organization''''s marketing during remote work; Category analysis approachاکتشاف و تحلیل درونی هوشمند عوامل کلان فرهنگی مرتبط با موفقیت و شکست بازاریابی سازمان در زمان دورکاری؛ رویکرد تحلیل مقوله114252058JABM.3.2.15564.358435.3652FAسید محمد صفوی همامیفارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت MBA، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایرانمهدی محمدیاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانJournal Article20220502With the spread of the Covid-19 disease and the necessity of remote work to survive and continue business activities, various organizations have been placed in a new situation where the formation of digital marketing strategies and their implementation in cyber space has become more important. Through an intelligent and exploratory approach, this research examines the most effective cultural factors that influence the success or failure of organizations'' marketing during remote work. By analyzing the data obtained from semi-structured interviews with employees and management staff involved in the marketing departments of telecommuting organizations, this research identified behavioral patterns and cultural values that can contribute to efficiency and creativity in marketing in remote work conditions. Some of the critical factors found include emphasizing employee self-management, encouraging the creation of innovative ideas in marketing, flexibility in organizational policies and protocols, and giving importance to functional productivity rather than regular working hours. On the contrary, data analysis shows that the lack of effective communication between remote teams and management challenges in performance monitoring are the main obstacles in implementing effective marketing strategies. These findings are important, because they indicate the changing role of cultural factors that influence the marketing of organizations in the telecommuting ecosystem.با شیوع بیماری کووید-۱۹ و ملزوم شدن دورکاری برای بقا و ادامه فعالیتهای تجاری، سازمانهای مختلف در موقعیتی جدید قرار گرفتهاند که در آن، شکلگیری استراتژیهای بازاریابی دیجیتال و اجرای آنها در فضای مجازی بیش از پیش اهمیت یافته است. این پژوهش از طریق رویکردی هوشمند و اکتشافی به بررسی مؤثرترین عوامل فرهنگی میپردازد که بر موفقیت یا شکست بازاریابی سازمانها در دوران دورکاری تأثیرگذار هستند. با تحلیل دادههای حاصل از مصاحبههای نیمهساختاریافته با کارکنان و کادر مدیریتی درگیر در بخشهای بازاریابی سازمانهای دورکار، این تحقیق به شناسایی الگوهای رفتاری و ارزشهای فرهنگی پرداخته که میتوانند در شرایط کار از راه دور، به کارایی و خلاقیت در بازاریابی کمک کنند. از عوامل حیاتی یافت شده میتوان به تأکید بر خودگردانی کارکنان، تشویق به خلق ایدههای نوآورانه در بازاریابی، انعطافپذیری در سیاستها و پروتکلهای سازمانی، و اهمیت دادن به بهرهوری عملکردی به جای ساعات کاری معمول اشاره کرد. در مقابل، تحلیل اطلاعات نشان میدهد که نبود ارتباطات مؤثر بین تیمهای دورکار و چالشهای مدیریتی در نظارت بر عملکرد، از موانع اصلی در پیادهسازی استراتژیهای بازاریابی مؤثر به شمار میروند. این یافتهها اهمیت دارند، زیرا نشان از تغییر نقش عوامل فرهنگی دارند که در اکوسیستم کار از راه دور بر بازاریابی سازمانها تأثیر میگذارند.https://www.jnabm.ir/article_252058_eac9ce168959f4f011627a14ad4f1040.pdfدانشگاه نبی اکرم(ص)مدیریت بازاریابی هوشمند2783-54053120220421Smart crowdfunding in charities; A look at active charitable actions of Iranian society from the perspective of social marketingتأمین مالی جمعی هوشمند در خیریهها؛ نگاهی به کنشهای خیرخواهانه فعال جامعة ایرانی از منظر بازاریابی اجتماعی1525252057JABM.3.2.15564.351256.665486FAمجید ولیمحمدیدکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایرانعلیرضا اسکندری نژادکارشناسی ارشد جامعهشناسی، دانشکده جامعه شناسی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانJournal Article20220502The methods of financing charitable organizations is one of the most important issues that is less addressed in Iran. Based on the self-selective unlimited online survey method, the present study measures the behaviors, attitudes and beliefs of the Iranian people about how to help charitable organizations, time intervals of providing aid, channels of familiarity with charitable activities and the amount of cash donations to charitable organizations. Based on the research findings, it can be claimed that the attitudes, behaviors and beliefs of the participants in this study are very close to the method of crowdfunding. In this way, organizations can receive small amounts of money from large numbers of people by setting up the right platforms. The findings of this online survey show that most of the participants have become acquainted with charities through social networks, they end up donating within a month, and most of them donate less than 50,000 Tomans, which confirms the effectiveness of the co-financing method in It is Iran. It seems that the move towards crowdfunding by charitable organizations in Iran can be effective in financing them according to the benevolent actions of the people.شیوههای تأمین مالی نهادهای خیرخواهانه یکی از موضوعات پراهمیتی است که در ایران کمتر بدان پرداخته شده است. پژوهش حاضر بر اساس روش پیمایش آنلاینِ غیرمحدود خودگزینشگر، رفتارها، نگرشها و باورهای مردم ایران در خصوص نحوة کمک به سازمانهای خیرخواهانه، فواصل زمانی انجام کمک، کانالهای آشنایی با فعالیتهای خیرخواهانه و میزان کمک نقدی به سازمانهای خیرخواهانه را میسنجد. بر اساس یافتههای پژوهش میتوان ادعا کرد که نگرشها، رفتارها و باورهای مشارکتکنندگان در این پژوهش قرابت بسیار زیادی با شیوة تأمین مالی جمعی دارد. در این شیوه، سازمانها میتوانند با راهاندازی پلتفرمهای مناسب، از تعداد کثیری از افراد مقادیر اندکی پول دریافت کنند. یافتههای این پیمایش آنلاین نشان میدهد که اکثر مشارکتکنندگان از طریق شبکههای اجتماعی با خیریهها آشنا شدهاند، در فاصلة زمانی نهایتاً یکماهه کمک خود را انجام میدهند و همچنین اکثر آنها کمتر از 50 هزار تومان کمک مالی میکنند، موضوعی که مؤید کارآمدی روش تأمین مالی جمعی در ایران است. به نظر میرسد که حرکت به سوی تأمین مالی جمعی از سوی سازمانهای خیرخواهانه در ایران میتواند در تأمین مالی آنها با توجه به کنشهای خیرخواهانة مردم اثرگذار باشد.https://www.jnabm.ir/article_252057_5be135f187c82cab76b5e5cbd4536b74.pdfدانشگاه نبی اکرم(ص)مدیریت بازاریابی هوشمند2783-54053120220421Application Of System Dynamics In Financial Decisionsکاربرد پویایی شناسی سیستم های هوشمند در تصمیم گیری های مالی1533247728JABM.3.2.15564.358435343.3.62544FAفرشته جلائیدانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت کسب و کار، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.Journal Article20211202Financial operations and accounting is one of the most important processes in any organization that shows its impact on other sectors in the form of financial flows and causal relationships. Therefore, by defining financial processes in the form of system dynamics method, these processes can be modeled and dynamically analyzed. The system dynamics method, by defining the causal relationships between variables, seeks a comprehensive and systematic understanding of the performance of the whole system and the recognition of the internal relationship between the components of the system. On the other hand, investors today consider many factors when choosing an investment. Based on existing approaches, investors' decisions are not made solely on the basis of technical and rational analysis. In this research, in order to investigate the application of system dynamics in financial decisions, the researcher has first obtained a classification of these tactics by using library studies and reviewing previous research. The following is a review of system dynamics and financial decision making. In the end, this research has ended with a conclusion and suggestions.عملیات مالی و حسابداری یکی از فرآیندهای مهم در هر سازمان محسوب می شود که اثرگذاری خود را بر سایر بخش ها در قالب جریان های مالی و روابط علی و معلولی نشان می دهد. از این رو با تعریف فرآیندهای مالی در قالب روش پویایی شناسی سیستم، میتوان این فرآیندها را مدلسازی و بصورت پویا مورد تحلیل قر ار داد. روش پویایی شناسی سیستم با تعریف روابط علی و معلولی بین متغیرها، بدنبال درک جامع و نظام مند از عملکرد کل سیستم و شناخت ارتباط درونی بین اجزاء سیستم است. از طرفی، امروزه سرمایه گذاران برای انتخاب سرمایه گذاری، عوامل زیادی را مد نظر قرار می دهند. بر مبنای رویکردهای موجود، تصمیم گیری سرمایه گذاران تنها بر مبنای تجزیه و تحلیل های تکنیکی و عقلایی انجام نمی پذیرد. در این پژوهش محقق در جهت بررسی کاربرد پویایی شناسی سیستم در تصمیم گیری های مالی ابتدا با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و مرور تحقیقات پیشین به یک دسته بندی از این تاکتیک ها دست یافته است. در ادامه نیز به صورت مروری مباحث مربوط پویایی شناسی سیستم و تصمیم گیری های مالی بیان شده است. در انتها نیز با یک نتیجه گیری و پیشنهاداتی این پژوهش پایان یافته است.https://www.jnabm.ir/article_247728_1f4bad72891e40c841439b3318923f1a.pdfدانشگاه نبی اکرم(ص)مدیریت بازاریابی هوشمند2783-54053120220421Application Of System Dynamics In Financial Decisionsتحقیقات بازاریابی هوشمند بین المللی: مطالعه ای بر مقالات و مسیرهای آتی3459247729JABM.3.2.15564.358659.08FAپویا احمدی نوجانیدانشجوی کارشناسی ارشد، mba، دانشگاه پیام نور، کرج، ایرانJournal Article20211202The chapter provides a systematic review of 1722 international marketing articles published in the top six international business journals during the period 1995–2015. The analysis focuses on five major areas: profiles of authors involved in international marketing research; major contributors of international marketing articles based on their productivity and impact; structural characteristics of articles published on international marketing; articles with the greatest impact in the international marketing field; and specific themes of international marketing research covered and their evolution over time. The analysis revealed that the international marketing field has experienced a significant proliferation during the investigation period as demonstrated by its continuous refinement, improved quality, and extensive topical coverage. Fruitful directions for future research on the subject are discussed..این مقاله یک بررسی سیستماتیک از 1722 مقاله در رابطه با بازاریابی بین المللی که در طول سال های 1995 تا 2015 در شش مجله برتر بین المللی کسب و کار منتشر شده را ارائه می دهد. آنالیز ارائه شده در این مقاله بر روی پنج حوزه اصلی متمرکز می باشد: مشخصات محققان درگیر در تحقیقات بازاریابی بین المللی، مشارکت کنندگان اصلی در ارائه ی مقالات بازاریابی بین المللی بر اساس بهره وری و تاثیر آن ها، ویژگی های ساختاری مقالات منشتر شده در زمینه ی بازاریابی بین المللی، مقالات با بیشترین تاثیر در زمینه بازاریابی بین المللی و موضوعات خاص تحقیقات بازاریابی بین المللی و تکامل آن ها در طول زمان. آنالیز نتایج نشان داد که حوزه بازاریابی بین المللی در طول دوره ی تحقیق پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده و بهبود مستمر، کیفیت پیشرفته و پوشش گسترده موضوع در این زمینه مشاهده می شود. جهت گیری های مفید برای تحقیقات آینده موضوعی بوده که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.https://www.jnabm.ir/article_247729_290e85300cd32b810357452eb1611bae.pdfدانشگاه نبی اکرم(ص)مدیریت بازاریابی هوشمند2783-54053120220321Studying the relationship between Psychological Capital and human resource productivity in Semnan Gas Companyبررسی رابطه ی سرمایه ی روانشناختی با بهره وری نیروی انسانی در شرکت گازاستان سمنان4663705715JABM.3.2.15564.351256.35047FAمحسن شعبانیکارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، تهران ،ایرانحمید رحیمیاندانشیار، دانشگاه علامه طباطبائیJournal Article20230314The present study was conducted with the aim of investigating the relationship between psychological capital and human resource productivity in Semnan gas company. This research is applied in terms of purpose and descriptive in terms of data collection method and is considered to be correlational.The statistical population of this research consists of all the official employees working in the mentioned company, among whom 107 people were selected to perform the test steps and by random sampling method .Luthans Psychological Capital Questionnaire and Hersey and Goldsmith's Human Force Productivity Questionnaire were used to collect data. After analyzing the data and applying Pearson correlation and linear regression tests, the results showed that among the dimensions of psychological capital, the components of self-efficacy, optimism and resilience have an effect on the productivity of human resources, but the effect of the component of hope on the productivity of human resources in this The company was not approved.پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی بین سرمایه ی روانشناختی با بهره وری نیروی انسانی در شرکت گاز استان سمنان انجام گردید. این پژوهش از لحاظ هدف،کاربردی و ازنظر شیوه ی جمع آوری داده ها، توصیفی بوده و از نوع تحقیقات همبستگی به شمار می رود. جامعه ی آماری این تحقیق، مشتمل برکلیه ی کارکنان رسمی شاغل در شرکت مذکور بود که تعداد 107 نفر از آنها برای انجام مراحل آزمون و به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه ی سرمایه ی روانشناختی لوتانز و پرسشنامه ی سنجش بهره وری نیروی انسانی هرسی و گلدسمیت استفاده گردید. پس از تجزیه و تحلیل داده ها و بکارگیری آزمون های همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی، نتایج حاصله نشان دادکه از بین ابعاد سرمایه ی روانشناختی، مولفه های خودکارآمدی، خوش بینی و تاب آوری بر بهره وری نیروی انسانی تاثیر گذار بوده ولی تاثیر بُعد امیدواری بر بهره وری نیروی انسانی در این شرکت مورد تایید قرار نگرفت.https://www.jnabm.ir/article_705715_a2c8fffcf5a87525da169a856f29c1f4.pdfدانشگاه نبی اکرم(ص)مدیریت بازاریابی هوشمند2783-54053120220421E-learning, a new development in knowledge age educationیادگیری بازاریابی هوشمند الکترونیک: تحولی نو در آموزش عصر دانایی235253248614JABM.3.2.15564.3584353.364544FAمهدی مهدی زاده رستمگروه مدیریت دولتی، واحد لارستان، دانشگاه آزاد اسلامی، لارستان، ایران. (نویسنده مسئول)احسان اسماعیلیگروه مدیریت دولتی ، واحد لارستان ،دانشگاه آزاد اسلامی.لارستان. ایرانرضا خرم دلگروه مدیریت دولتی ، واحد لارستان ،دانشگاه آزاد اسلامی.لارستان. ایرانJournal Article20220102From the beginning of history until now, human life has been full of ups and downs to achieve perfection and progress. . It is obvious that the old methods of production and distribution of knowledge, which are designed based on face-to-face communication, are gradually losing their effectiveness and the need to use new tools is felt. In order to meet this need, e-learning, which is an evolved form of the old methods of teaching and learning using information technology, was introduced in the early decade and quickly introduced as the superior method of learning in the age of knowledge and awareness. E-learning is actually learning through computers, multimedia computer networks and the Internet, which has become accessible thanks to the increasing growth of information technology. E-learning will move the learning process from traditional classroom to online learning and will bring many benefits to the learner and the organization. Time and place in e-learning teachings lose their modern meaning in traditional classroom methods, meaning that there will be no time or space constraints. In this article, we examine the characteristics, factors and challenges facing e-learning, and analyze it from different angles, and we will try to explain and present it as much as possible.زندگی بشر از ابتدای تاریخ تاکنون برای رسیدن به کمال و پیشرفت پر از نشیب و فرازهای گوناگون بوده است ، آنچه در سالهای اخیر مشاهده می شود ، حاکی از رشد صعودی و حیرت انگیز نرخ تحولات به مدد فناوری اطلاعات و افزایش روزافزون دانش و آگاهی آدمی است . بدیهی است که روشهای قدیمی تولید و توزیع دانش که براساس ارتباطات چهره به چهره طراحی شده اند ، به تدریج کارایی خود را از دست می دهند و لزوم استفاده از ابزاهای نوین احساس می شود . به منظور پاسخگویی به این نیاز ، یادگیری الکترونیکی که صورت تکامل یافته ای از روشهای قدیمی آموزش و یادگیری با استفاده از فناوری اطلاعات است ، از اوایل دهه مطرح و به سرعت به عنوان روش برتر یادگیری در عصر دانش و آگاهی معرفی شد. یادگیری الکترونیک به واقع آموزش از طریق کامپیوتر، شبکه های کامپیوتری چند رسانه ای و اینترنت است که به مدد رشد روز افزون فناوری اطلاعات سهل الوصول گشته است. یادگیری الکترونیک فرآیند آموزش را از شیوه کلاس های سنتی به آموزش online منتقل کرده و مزایای بسیاری را برای فرد یادگیرنده و سازمان در بر خواهد داشت. زمان و مکان در آموزش به شیوه یادگیری الکترونیک مفهوم امروزی خود در شیوه کلاسهای سنتی را از دست می دهد، به این معنا که محدودیت زمانی و مکانی در آن وجود نخواهد داشت. در این مقاله به بررسی خصوصیات، عوامل و چالشهای پیش روی یادگیری الکترونیک ، پرداخته و از زوایای مختلف آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم و تا حد امکان سعی خواهیم کرد آن را تبیین و ارائه کنیم.https://www.jnabm.ir/article_248614_08b86aa2cf704469d7900bfdd058b630.pdfدانشگاه نبی اکرم(ص)مدیریت بازاریابی هوشمند2783-54053120220421Fars Province Gas Company Competitive Intelligence Management and Organization basedمدیریت و سازماندهی هوش رقابتی شرکت گاز استان فارس براساس معیارهای تصمیمگیری چندمعیاره269293254008JABM.3.2.15564.3512524556.3257FAعباس قاسم زادهمدرس گروه مدیریت صنعتی دانشکده مدیریت دانشگاه دولتی قم ایران نویسنده مسولJournal Article20220807One of the most important pillars of business intelligence is competition. Competitiveness and competitiveness in businesses are based on information. What is now formed in gaining a competitive advantage based on intelligence and intelligence is the component of competitive intelligence. Using this type of intelligence (intelligence) can help managers and strategists in the competitive market in identifying situations, whether possible, definitive, or uncertainty. The purpose of this article is to manage and organize the competitive intelligence of Fars Province Gas Company based on the criteria of multi -criteria. The data collection in this study was researched using the couple's comparison questionnaire by 21 experts, managers and experts of strategic units in the field of commercial intelligence and competitive business of public and private organizations. With improved fuzzy hierarchical analysis method, the results showed that managerial factors weighing 0.288 in the first rank, 0.205 weight supply factors, operational factors weighing 0.87 in third, strategic factors weighing 173/ 0 ranked fourth and marketing factors weighing 0.147. Therefore, in a state of uncertainty, if competitive intelligence is to be used in organizations, according to expert polls, these comprehensive components and their priority should be operational in designing and establishing competitive intelligence.از مهمترین ارکان هوش تجاری، رقابت است. رقابتزدایی و رقابتگرایی در کسب و کارها بر مبنای اطلاعات به دست میآید. آنچه اکنون در به دست آوردن یک مزیت رقابتی بر مبنای هوش و هوشمندی شکل میگیرد، مؤلفهی هوش رقابتی است. استفاده از این نوع هوش (هوشمندی) میتواند در شناسایی موقعیتها اعم از احتمالی، قطعی و یا عدم قطعیت به مدیران و استراتژیستها در بازار رقابتی کمک بهینهای کند. هدف در این مقاله، مدیریت و سازماندهی هوش رقابتی شرکت گاز استان فارس براساس معیارهای تصمیمگیری چندمعیاره میباشد. جمعآوری دادهها در این پژوهش با استفاده از پرسشنامهی مقایسات زوجی تکمیل شده توسط 21 نفر از خبرگان، مدیران و کارشناسان واحدهای استراتژیسازی در زمینهی هوش تجاری و کسب و کار رقابتی سازمانهای دولتی و خصوصی محقق گشت. با روش تحلیل سلسلهمراتبی فازی بهبودیافته، نتایج نشان داد که عوامل مدیریتی با وزن 288/0 در رتبهی نخست، عوامل تأمینکننده با وزن 205/0 در رتبهی دوم، عوامل عملیاتی با وزن 187/0 در رتبهی سوم، عوامل استراتژیک با وزن 173/0 در رتبهی چهارم و عوامل بازاریابی با وزن 147/0 در رتبهی پنجم قرار گرفتند. بنابراین در شرایط عدم قطعیت اگر قرار شد از هوش رقابتی در سازمانها استفاده گردد، بنابر نظرسنجی خبرگان امر باید این مؤلفههای جامع و اولویت آنها را در طراحی و استقرار هوش رقابتی، عملیاتی کرد.https://www.jnabm.ir/article_254008_f33a4f9795010510b3587c35a90b3fae.pdf