TY - JOUR ID - 252057 TI - تأمین مالی جمعی هوشمند در خیریه‌ها؛ نگاهی به کنش‌های خیرخواهانه فعال جامعة ایرانی از منظر بازاریابی اجتماعی JO - مدیریت بازاریابی هوشمند JA - JNABM LA - fa SN - 2783-5405 AU - ولی‌محمدی, مجید AU - اسکندری نژاد, علیرضا AD - دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران AD - کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی، دانشکده جامعه شناسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 3 IS - 1 SP - 15 EP - 25 KW - تأمین مالی جمعی KW - نیکوکاری KW - مدیریت خیریه DO - JABM.3.2.15564.351256.665486 N2 - شیوه‌های تأمین مالی نهادهای خیرخواهانه یکی از موضوعات پراهمیتی است که در ایران کمتر بدان پرداخته شده است. پژوهش حاضر بر اساس روش پیمایش آنلاینِ غیرمحدود خودگزینش‌گر، رفتارها، نگرش‌ها و باورهای مردم ایران در خصوص نحوة کمک به سازمان‌های خیرخواهانه، فواصل زمانی انجام کمک، کانال‌های آشنایی با فعالیت‌های خیرخواهانه و میزان کمک نقدی به سازمان‌های خیرخواهانه را می‌سنجد. بر اساس یافته‌های پژوهش می‌توان ادعا کرد که نگرش‌ها، رفتارها و باورهای مشارکت‌کنندگان در این پژوهش قرابت بسیار زیادی با شیوة تأمین مالی جمعی دارد. در این شیوه، سازمان‌ها می‌توانند با راه‌اندازی پلتفرم‌های مناسب، از تعداد کثیری از افراد مقادیر اندکی پول دریافت کنند. یافته‌های این پیمایش آنلاین نشان می‌دهد که اکثر مشارکت‌کنندگان از طریق شبکه‌های اجتماعی با خیریه‌ها آشنا شده‌اند، در فاصلة زمانی نهایتاً یک‌ماهه کمک خود را انجام می‌دهند و همچنین اکثر آنها کمتر از 50 هزار تومان کمک مالی می‌کنند، موضوعی که مؤید کارآمدی روش تأمین مالی جمعی در ایران است. به نظر می‌رسد که حرکت به سوی تأمین مالی جمعی از سوی سازمان‌های خیرخواهانه در ایران می‌تواند در تأمین مالی آنها با توجه به کنش‌های خیرخواهانة مردم اثرگذار باشد. UR - https://www.jnabm.ir/article_252057.html L1 - https://www.jnabm.ir/article_252057_5be135f187c82cab76b5e5cbd4536b74.pdf ER -