TY - JOUR ID - 247546 TI - شناسایی و تبیین رابطه بین کیفیت سود و توانایی مدیریت JO - مدیریت بازاریابی هوشمند JA - JNABM LA - fa SN - 2783-5405 AU - حیدری, ندا AU - ارجمند سروستانی, کیوان AD - دانشجوی کارشناسی ارشد-رشته مدیریت کسب و کار گرایش بازاریابی - دانشگاه پیام نور-کرج -ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 2 IS - 4 SP - 75 EP - 85 KW - توانایی مدیریت KW - کیفیت سود KW - اقلام تعهدی اختیاری KW - اقلام تعهدی غیر اختیاری DO - N2 - با توجه به واقعیت هایی همچون تضاد منافع بین تهیه کنندگان اطلاعات و سرمایه گذاران ، استفاده از برآورد و تخمین در محاسبه برخی از عناصر سود و زیان ، امکان استفاده از روش های گوناگون پذیرفته شده حسابداری و موضوعاتی همچون هموارسازی و مدیریت سود ، کاربرد سود به عنوان معیار تصمیم گیری را مورد تهدید قرار می دهد که این امر ، لزوم بررسی موضوع کیفیت سود را دوچندان می سازد. لذا پژوهش حاضر با هدف تبیین و شناسایی رابطه بین توانایی مدیریت و کیفیت سود انجام گرفته است که جمع آوری اطلاعات از طریق مطالعه اسنادی، کتابخانه ای و جستجوی اطلاعات از منابع مختلف مکتوب و دیجیتالی بوده است. جامعه تحقیق را کلیه اسناد و منابع علمی مکتوب و غیر مکتوب در دسترس، در زمینه های مورد تحقیق تشکیل داده است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین توانایی مدیریت وکیفیت سود رابطه مستقیم معناداری وجود دارد. یعنی هرچه توانایی مدیریت در استفاده بهینه از منابع شرکت بیشتر باشد، بخش نقدی سود بیشتر خواهد بود و بالعکس UR - https://www.jnabm.ir/article_247546.html L1 - https://www.jnabm.ir/article_247546_db8189f14283d48506001c6ba3ff2ecc.pdf ER -