TY - JOUR ID - 247368 TI - مروری بر انواع خدمات بانکی با رویکرد شبکه های اجتماعی JO - مدیریت بازاریابی هوشمند JA - JNABM LA - fa SN - 2783-5405 AU - مهدیه, محمد AD - دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت پیام نورواحد تهران غرب،تهران،ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 2 IS - 3 SP - 99 EP - 105 KW - بازاریابی KW - خدمات بانکی KW - شبکه های اجتماعی DO - N2 - بررسی ها  نشان دهنده آن است که یکی از بهترین روش های رشد و تعالی  سازمان، ساخت و پرورش جوامع دردنیای دیجیتال است. اهمیت و تاثیر فراوان بانکها در توسعه جامعه مستلزم حضور قدرتمند آن ها در عرصه دیجیتال و شبکه های اجتماعی می باشد. شبکه های اجتماعی به یک نیروی قدرتمند در شکل دهی جنبه های مختلف تجارت تبدیل شده اند. این تاثیر را می توان از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار داد. حرکت مشتریان به سوی رسانه های جدید، اثربخشی کم تبلیغات، اهمیت یافتن تبلیغات دهان به دهان به خصوص در فضای مجازی، دسترسی به انبوهی از مشتریان  و بازارها، فرصت‌های کم نظیر فضای مجازی در ایجاد و توسعه ارتباطات، ظرفیت‌های بستر شبکه های اجتماعی در ارایه و فروش محصولات ، تقویت برند از جمله مهمترین تاثیرات شبکه های اجتماعی در عرصه تجارت است. بانک‌ها نیز به عنوان یکی از مهمترین بازیگران عرصه کسب و کار و تجارت نیز از این قاعده مستثنی نیستند به طوریکه هر روزه شاهد حضور فعال تر آنها در شبکه های اجتماعی هستیم. آنها به فراخور استراتژیهای در پیش گرفته شده، توجه ویژه‌ای به شبکه های اجتماعی به عنوان پارادیم جدید در مواجهه با مشتریان خود نشان می دهند . به همین دلیل در این مقاله نگاهی به شبکه های اجتماعی و آینده ارتباط بانکها با مشتریانشان از این مسیر خواهیم داشت UR - https://www.jnabm.ir/article_247368.html L1 - https://www.jnabm.ir/article_247368_30d4e27267dbca62e883942d02b49a61.pdf ER -