TY - JOUR ID - 247293 TI - شاخص های مهم در مدیریت مالی و مروری بر مدل سازی آنها JO - مدیریت بازاریابی هوشمند JA - JNABM LA - fa SN - 2783-5405 AU - میری آغمیونی, مهدی AD - دانشجوی کارشناسی ارشد ،دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران. Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 2 IS - 1 SP - 1 EP - 7 KW - مدیریت مالی KW - مدل سازی KW - توابع مالی KW - شاخص های مالی DO - N2 - تصمیم گیری های مالی هر مؤسسه یکی از مهمترین و پیچیده ترین امور مربوط به آن است. در نتیجه برای تحت کنترل در آوردن این تصمیم ها، مدیر مالی آن مؤسسه باید تمام عملیات های مالی مربوط به مؤسسه را بشناسد و با یک برنامه ریزی صحیح تمام ابزارهای موردنیاز انجام آنها را فراهم آورد. در واقع مدیر مالی باید با یک دوراندیشی منطقی طوری فعالیتهای مالی شرکت را تنظیم کند که مطمئن باشد اختصاص سرمایه ی شرکت روی کار آمدترین حالت ممکن تنظیم شده و سبد سرمایه ی شرکت بهینه است. هدف از این مقاله معرفی معیارهای مهم در تصمیم گیری های مالی، شناساندن نقش آنها و توضیح تجزیه و تحلیل داده ها برای انتخاب مدل های مالی مناسب جهت تصمیم گیری های بهینه در مدیریت مالی است. با توجه به عدم وجود منابع فارسی کافی، نویسندگان بر آن شدند که با استفاده از تحقیقات روز دنیا و اطلاعات به روز موجود در زمینه ی نظریه می مدیریت مالی، گام اندکی در افزایش علم داخلی و کمک به پژوهشگران علاقه مند و پیشبرد فضای بازار معامله های داخلی به سمت بازارهای جهانی بردارند. UR - https://www.jnabm.ir/article_247293.html L1 - https://www.jnabm.ir/article_247293_5019a4f9aeb90e64205e4991620c4c31.pdf ER -