%0 Journal Article %T بررسی تأثیر افراد مشهور بر قابلیت اعتماد، نگرش برند و حسادت با نقش میانجی حضور اجتماعی(مطالعه موردی : نوین چرم تهران) %J مدیریت بازاریابی هوشمند %I دانشگاه نبی اکرم(ص) %Z 2783-5405 %A فرزانی فر, نفیسه %D 2022 %\ 02/20/2022 %V 2 %N 6 %P 50-70 %! بررسی تأثیر افراد مشهور بر قابلیت اعتماد، نگرش برند و حسادت با نقش میانجی حضور اجتماعی(مطالعه موردی : نوین چرم تهران) %K قابلیت اعتماد %K نگرش برند %K حضور اجتماعی %K افراد مشهور %R %X انگیزه اصلی این مطالعه بررسی تأثیر افراد مشهور بر قابلیت اعتماد، نگرش برند و حسادت با نقش میانجی حضور اجتماعی در نوین چرم تهران هست. هدف از این مطالعه، گسترش درک ما از عوامل اجتماعی مؤثر بر اولویت برند است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی- پیمایشی هست. داده‌های تحقیق از طریق سؤالات پنج گزینه‌ای لیکرت موجود در پرسش نامه تحقیق جمع‌آوری‌شده است. در پژوهش حاضر به‌ منظور تجزیه ‌و تحلیل داده‌های حاصل از پرسشنامه، متناسب با نیاز آماری از نرم‌افزار آماری SPSS.V24  و از نرم‌افزار معادلات ساختاری pls.V3 در قالب دو بخش آمار توصیفی و استنباطی به ‌صورت رگرسیون خطی و چندگانه استفاده گردیده است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه مشتریان برند نوین چرم تشکیل می‌دهند که تعداد آنها نامحدود است. روش نمونه‌گیری بکار برده شده در این پژوهش از نوع تصادفی ساده هست. بر اساس فرمول کوکران سطح اطمینان 95%، تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده‌اند. نتایج پژوهش نشان داد که افراد مشهور بر حضور اجتماعی تأثیر معناداری در نوین چرم تهران دارد (648/0) حضور اجتماعی بر قابلیت اعتماد تأثیر معناداری در نوین چرم تهران دارد ( 683/0). حضور اجتماعی بر نگرش برند تأثیر معناداری در نوین چرم تهران دارد.( 748/0) حضور اجتماعی بر حسادت تأثیر معناداری در نوین چرم تهران دارد ( 372/0) حضور اجتماعی در تأثیر افراد مشهور بر قابلیت اعتماد، نقش میانجی در نوین چرم تهران دارد.( 443/0) حضور اجتماعی در تأثیر افراد مشهور بر نگرش برند، نقش میانجی در نوین چرم تهران دارد ( 485/0) حضور اجتماعی در ارتباط با افراد مشهور با نقش میانجی حسادت در نوین چرم تهران دارد. ( 241/0) %U