%0 Journal Article %T تأثیر حمایت سازمانی ادراک شده از طریق احساس خوشبختی ذهنی بر تعهد سازمانی (مطالعه موردی: کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شیراز) %J مدیریت بازاریابی هوشمند %I دانشگاه نبی اکرم(ص) %Z 2783-5405 %A زعفرانی آرانی, امیر عباس %A بلاغی اینالو, سمیه %D 2022 %\ 02/20/2022 %V 2 %N 6 %P 107-124 %! تأثیر حمایت سازمانی ادراک شده از طریق احساس خوشبختی ذهنی بر تعهد سازمانی (مطالعه موردی: کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شیراز) %K تعهد سازمانی %K حمایت سازمانی ادراک شده %K احساس خوشبختی ذهنی %K کمیته امداد امام خمینی (ره) %R %X این پژوهش با هدف بررسی تأثیر حمایت سازمانی ادراک‌شده بر تعهد سازمانی از طریق خوشبختی ذهنی در کارکنان سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر شیراز و با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق تمامی کارکنان سازمان کمیته امداد شهر شیراز است که در اسفندماه 1395 برابر 267 نفر بوده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات میدانی در این پژوهش، پرسشنامه میباشد. پرسشنامه خوشبختی ذهنی از ترکیب پرسشنامه‌های رضایت از زندگی، عاطفه مثبت و منفی و پرسشنامه ماهیت شغلی تشکیل شده است. تجزیه و تحلیل حاصل از این پژوهش با استفاده از نرم‌افزارهای آماری SPSS23 و Amos23 و در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شده است. یافته های پژوهش تأثیر حمایت سازمانی ادراک‌شده بر تعهد سازمانی از طریق خوشبختی ذهنی را تائید مینماید. همچنین تأثیر مستقیم حمایت سازمانی ادراک‌شده بر تعهد سازمانی و ابعاد آن، تأثیر حمایت سازمانی ادراک‌شده بر خوشبختی ذهنی و ابعاد آن و تأثیر احساس خوشبختی ذهنی بر تعهد سازمانی و ابعاد آن تائید شده است. نتیجه فرضیات جمعیت شناختی نشان داد که بین میزان تعهد سازمانی، حمایت سازمانی ادراک‌شده و احساس خوشبختی ذهنی کارکنان با توجه به متغیر جنسیت، تفاوت معنی‌داری وجود ندارد؛ اما بین نظرات پاسخگویان در مورد احساس خوشبختی ذهنی با توجه به متغیر سطح تحصیلات تفاوت معنی دار دیده شد. همچنین بین میزان تعهد سازمانی و حمایت سازمانی ادراک شده با توجه به متغیر رده سازمانی تفاوت معنی دار وجود دارد. %U https://www.jnabm.ir/article_251718_6283ee4784e960d1d2adf9bec6799aba.pdf