%0 Journal Article %T سنجش تاثیر ا خلاق حرفه ای و معنویت سازمانی بر افزایش وفاداری کارکنان و نشاط سازمانی %J مدیریت بازاریابی هوشمند %I دانشگاه نبی اکرم(ص) %Z 2783-5405 %A قلیپور, وحید %A کشفی آزاد, محمد مهدی %A سقائیان لاری, علی اصغر %D 2021 %\ 11/22/2021 %V 2 %N 5 %P 71-91 %! سنجش تاثیر ا خلاق حرفه ای و معنویت سازمانی بر افزایش وفاداری کارکنان و نشاط سازمانی %K معنویت سازمانی %K اخلاق حرفه ای %K وفاداری کارکنان %R %X در این میان، سازمان هایى موفق هستند که خود را با شرایط به وجود آمده، تطبیق داده و با تغییرات به وجود آمده، همراه شوند و فقط سازمان هایى مى توانند این گونه عمل کنند که کارکنانشان از قدرت معنویت بالایی برخوردار باشد. بنابراین یکی از مفاهیمی که در راستای بالندگی منابع انسانی مطرح گردیده، معنویت در کار است. در بسیاری از عرصه های نوین کار و زندگی اگر انسان نخواهد به احکام اخلاق وفادار بماند هیچ نیرویی برای بازداری آن ها از تجاوز به حقوق دیگران وجود ندارد. همان گونه که مشاهده میشود، بسیاری از این موانع از جمله اختلاف در ادراک و اختلاف در زبان، عدم اعتماد و عواطف و بقیهی موارد، با ارتباط مداوم و طولانی مدت کارکنان با یکدیگر تا حدودی رفع میشوند و کمتر تاثیرگذار خواهند بود، برخی از این موانع هم مانند عدم اعتماد کارکنان به یکدیگر، در واقع ناشی از عدم شناخت آنها از یکدیگر است که با ورود و خروج مداوم کارکنان، این مشکلات پیوسته باقی مانده که موجب تضعیف سازمان خواهد شد.  در این مقاله به بررسی تاثیر معنویت سازمانی و اخلاق حرفه ای بر افزایش وفاداری کارکنان و نشاط سازمان خواهیم پرداخت. %U https://www.jnabm.ir/article_248392_fc91ca0651f7211b7bba8ba5a1fabb37.pdf