%0 Journal Article %T رویکردی بر تحلیل بازار(داخلی) مصرف کننده و رفتار خریدار %J مدیریت بازاریابی هوشمند %I دانشگاه نبی اکرم(ص) %Z 2783-5405 %A شادبخش, مصطفی %D 2020 %\ 11/21/2020 %V 1 %N 5 %P 94-109 %! رویکردی بر تحلیل بازار(داخلی) مصرف کننده و رفتار خریدار %K رفتار مصرف کننده %K رفتار خرید %K قصد خرید %K تحلیل بازار %R %X مطالعه و بررسی عواملی که بر روی رفتار مصرف کننده تاثیرگذار هستند و بررسی میزان تاثیر هر یک از این عوامل بر روی رفتار باعث دستیابی به شناخت و درکی از رفتار مصرف کننده می گردد که بازاریابان تنها در این صورت قادر خواهند بود محصولی را ارائه نمایند که با نیازها و خواسته های مصرف کنندگان انطباق بیشتری داشته باشد و یا به تعبیر دیگر کالایی را ارائه نمایند که "برآیند عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان" باشد و حداکثر رضایت آنان را تامین نماید. علاوه بر این انگیزه ها نیازها و تمایلات کلی مصرف کنندگان، انگیزه های دیگری نیز به شرح زیر وجود دارند که عامل اصلی خرید به شمار میروند. نیاز به شناخته شدن و برتر بودن، نیاز به سلامتی و عمر طولانی داشتن، نیاز به راحتی و رفاه، نیاز به غذا و نوشیدنی های اشتها آور، نیاز به تامین، نیاز به کسب مال، نیاز به پس انداز، نیاز به حمایت افراد فامیل، نیاز به جذب جنس مخالف، نیاز به کم کردن زحمت ناشی از کار و نیاز به سرگرمی و تفریح. با توجه به اهمیت نیاز پاسخگویی به تغییرات سریع بازار، و به دنبال آن اهمیت یافتن توجه به رفتار مصرف کننده، بر آن شدیم که طی یک مطالعه کتابخانه ای با مروری بر مقالات چاپ شده، بر آخرین تحقیقات انجام شده در زمینه رفتار مصرف کننده و مباحث جدید قابل بحث آن مروری داشته باشیم. %U https://www.jnabm.ir/article_246892_5ac04569ac6602146e929c93dd7e3231.pdf