%0 Journal Article %T مروری بر بازاریابی چابک و کاربرد آن %J مدیریت بازاریابی هوشمند %I دانشگاه نبی اکرم(ص) %Z 2783-5405 %A رحیمی, سمیه %D 2020 %\ 11/21/2020 %V 1 %N 5 %P 81-93 %! مروری بر بازاریابی چابک و کاربرد آن %K بازاریابی چابک %K بازاریابی سنتی %K بازار رقابتی %K عملکرد مالی %R %X سازمان‌ها در جهان امروزی با تلاطم محیطی زیادی مواجه‌اند به گونه‌ای که سطوح بالای تلاطم محیطی می‌تواند عملیات شرکت را فلج کند . در واقع، ستاده های عملکرد سازمان در اینگونه محیط‌ها وابستگی زیادی به توانایی شرکت در مدیریت تغییرات و انعطافپذیری آن دارد . از آنجایی که یکی از عوامل مهم در محیط‌های متلاطم تغییر سریع در نیازها و ترجیح‌های مشتریان سازمان است و باتوجه به رویکرد نوین، بازاریابی چابک در جهت سریع پاسخ دادن به تغییرات و نیازهای مشتریان ؛معرفی شده است. بدین منظور، مبانی نظری مدیریت بازاریابی چابک و سازمان چابک به صورت عمیق بررسی شده است. بر اساس نتایج این تحقیق سازمان‌های سنتی نمی‌توانند به نیازهای مشتریان و تغییر و تحولات محیط پیرامون خود پاسخ به موقع بدهند. در وهله اول این امر تدام حیات انها را غیر ممکن می‌سازد. با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و نیازهای از پیش بیشتر متقاضیان به دریافت کالا و خدمات و همچنین تنوع در ارائه محصولات و بازار رقابتی موجود، شرکت‌ها و تولید کنندگان ناگزیرند برای دوام و بقا در بازار عرضه به روشهای نوین بازاریابی متوسل شوند و با آموزش تکنیکهای اصولی و همچنین مهارتهای لازم در پیاده سازی اهداف خود، بتوانند از رقبای خود سبقت بگیرند و این مهم مستلزم گذر از بازاریابی سنتی به سوی بازاریابی چابک و فِرز می‌باشد.  %U https://www.jnabm.ir/article_246891_d782902ef5779f15f9aed508818c7d75.pdf