%0 Journal Article %T تأثیر قابلیت های نهادی بر عملکرد بین المللی شرکت‌های تجارت الکترونیک با نقش تعدیلگر شهرت شرکت، خصومت نهادی داخلی و شباهت نهادی بین‌المللی (مورد مطالعه: شرکت های ایرانی در زودمال) %J مدیریت بازاریابی هوشمند %I دانشگاه نبی اکرم(ص) %Z 2783-5405 %A جوادی, علی %D 2020 %\ 06/21/2020 %V 1 %N 2 %P 35-56 %! تأثیر قابلیت های نهادی بر عملکرد بین المللی شرکت‌های تجارت الکترونیک با نقش تعدیلگر شهرت شرکت، خصومت نهادی داخلی و شباهت نهادی بین‌المللی (مورد مطالعه: شرکت های ایرانی در زودمال) %K قابلیت های نهادی %K عملکرد بین المللی %K تجارت الکترونیک %K شهرت شرکت %K خصومت نهادی داخلی %K شباهت نهادی بین‌المللی %R %X این پژوهش با هدف تأثیر قابلیت های نهادی بر عملکرد بین­المللی شرکت‌های تجارت الکترونیک با نقش تعدیلگر شهرت شرکت، خصومت نهادی داخلی و شباهت نهادی بین‌المللی (مورد مطالعه: شرکت های ایرانی در زودمال) صورت گرفته است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی– پیمایشی است. جامعه­ی آماری پژوهش حاضر کلیه کارکنان شرکت های عضو زودمال می باشند که تعداد آنها 4300 نفر است. با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 352 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین شده است، همچنین نمونه مورد مطالعه به روش تصادفی در دسترس است. در مطالعه حاضر برای محاسبه قابلیت اعتماد پرسشنامه‌ها، از روش آلفای کرونباخ  و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS در بین نمونه 50 نفره به عنوان پیش آزمون استفاده شده است. در پژوهش حاضر از هر دو نوع آمار توصیفی و استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می­شود. نتایج نشان می دهد که توانایی­های نهادی شرکت های تجارت الکترونیکی در واقع تأثیرات مثبتی بر عملکرد آنها در بازارهای بین المللی دارد، اما میزان تأثیر مثبت آن به تعدادی از متغیرها بستگی دارد. این مطالعه درک ما از چگونگی موفقیت شرکتهای تجارت الکترونیکی در بازارهای بین المللی را گسترش و تعمیق می بخشد. %U https://www.jnabm.ir/article_245391_6a94c7b49f4ba5ea4ea2d6d964d7ff0a.pdf