@article { author = {Akhavan Sarraf, Ahmad Reza and Ahmadi Esfahani, Arash}, title = {Investigating the role of adjustment strategies in companies affected by sanctions Case study: Russia}, journal = {Journal of Intelligent Marketing Management}, volume = {1}, number = {4}, pages = {83-95}, year = {2020}, publisher = {University College of Nabi Akram}, issn = {2783-5405}, eissn = {2981-2291}, doi = {}, abstract = {The probability of the effectiveness of sanctions increases not only because of their severity for the economy of the target country, but also the performance of adherence to their principles by the companies of the sending countries. Avoiding sanctions and increasing investment in the target country will reduce the impact of these restrictive measures. This article will show how certain types of strategies affect the effectiveness of sanctions and what factors determine the choice of behavior. An online survey of 127 responses from Russian companies and stores concluded that while administrative responsibilities are more compatible with sanctions, dependence on markets and intangible assets in the country is the target of strategies that challenge sanctions policies. The EU-Russia sanctions dispute also encourages European companies to increase their involvement in Russia. This study provides a new understanding of national policy in the context of sanctions, and the use of its points can open a new window to the strategic thinking of senior managers active at the organizational and national levels.}, keywords = {sanctions,Strategy,EU,EU sanctions,adjustment strategies}, title_fa = {بررسی نقش استراتژی‌های تعدیلی در شرکت‌های تحت تأثیر تحریم‌ها}, abstract_fa = {احتمال اثربخشی تحریم‌ها نه تنها به دلیل شدت آن ها برای اقتصاد کشور هدف افزایش می‌یابد بلکه عملکرد پایبندی به اصول آن ها توسط شرکت‌های کشورهای فرستنده است. اجتناب از تحریم‌ها و افزایش سرمایه گذاری‌ها در کشور هدف تأثیر این اقدامات محدود کننده را کاهش می‌دهد. در این مقاله نشان داده خواهد شد که چگونه انواع خاصی از استراتژی‌ها بر اثربخشی تحریم‌ها تأثیر می‌گذارند و چه عواملی انتخاب رفتار مربوطه را تعیین می‌کنند. از بررسی آنلاین 127 پاسخ از شرکت‌ها و فروشگاه‌های روسیه، نتیجه گیری شد که گرچه مسئولیت‌های اداری سازگاری بیشتری با تحریم‌ها ایجاد می‌کند، اما وابستگی به بازار و دارایی‌های غیر مشهود در کشور هدف استراتژی‌هایی را به وجود می‌آورد که سیاست‌های تحریم را به چالش می‌کشد. همچنین اختلافات تحریم‌های اتحادیه اروپا و روسیه شرکت‌های اروپایی را تشویق می‌کند تا تعامل خود را در روسیه افزایش دهند. این مطالعه درک جدیدی در حوزه سیاستگذاری ملی در شرایط تحریم ارائه می­کند و استفاده از نکات آن می­تواند دریچه جدید رو به­روی تفکر استراتژیک مدیران عالی فعال در سطح سازمانی و ملی بگشاید}, keywords_fa = {تحریم,استراتژی,اتحادیه اروپا,تحریم‌های اتحادیه اروپا,استراتژی‌های تعدیلی}, url = {https://www.jnabm.ir/article_246828.html}, eprint = {https://www.jnabm.ir/article_246828_04027a3535773324c2dec7fb41a3ba1d.pdf} }